مشتری مشتری و مشتری مداری یکی از مواردی است که در همه زمان ها مورد توجه بوده است.

ولی این مورد در بازارهای انحصاری نه تنها مورد توجه قرار نمی گیرد، بلکه پایمال هم می شود.

در حین خرید نوروزی به سخن جالب زیر از مهاتما گاندی برخورد کردم

مشتري مهم‌ترين بازديدكننده در محدوده ماست.

او به كار ما وابسته نيست.

ما به كار او وابسته هستيم.

او مزاحم كار ما نيست.

او هدف كار ماست.

او بيگانه در كار ما نيست بلكه بخشي از كار ماست.

با انجام كار او، لطفي در حق او نمي‌كنيم.

اوست كه با فراهم آوردن اين فرصت به ما لطف مي‌كند.

مشتري مهم‌ترين بازديدكننده در محدوده ماست.

او به كار ما وابسته نيست.

ما به كار او وابسته هستيم.

او مزاحم كار ما نيست.

او هدف كار ماست.

او بيگانه در كار ما نيست بلكه بخشي از كار ماست.

با انجام كار او، لطفي در حق او نمي‌كنيم.

اوست كه با فراهم آوردن اين فرصت به ما لطف مي‌كند.

مشتری

اگر تنها موارد فوق از سوی تولید کنندگان و فروشندگان مورد توجه قرار بگیرد بازار شکل خوبی به خود می گیرد و نه تنها مصرف کنندگان همیشه رضایت دارند بلکه فروشندگان نیز از حاشیه سود خوبی بهره می برند.