کسب سود به هر قیمتی گاهی سبب می شود تا از اعتبار و وجهه اجتماعی برند و کسب کار شما کاسته شود.
شاید اگر برهه ای از زمان ضرر کنیم و یا سود کمتری کنیم خیلی بهتر از این است که اعتبارمان را از دست دهیم.
این موضوع زمانی مهمتر می شود که کسب و کار و تجارت ما کاملا خدماتی است و به صورت کامل با مشتریان خود در ارتباط هستیم.
کیفیت خدمات ارائه شده توسط ما می تواند سبب شود که مشتری خودش به عنوان یک تبلیغ کننده بالفعل بدون هیچ هزینه ای برای ما تبلیغ کند.
ولی طرف مقابل نیز وجود دارد، اگر سرویس و خدمات ارائه شده توسط ما چنگی به دل مشتری نزند اسباب نارضایتی مشتری فراهم می شود.
مشتری ناراضی نه تنها برای ما تبلیغ مثبت نمی کند بلکه با نشان دادن سیاست کاری ما به افراد دیگر از کسب سود و منفعت ما در آینده جلوگیری خواهد کرد.
پس بهتر است قبل از اتخاذ هر تصمیم به عواقب آن بیاندیشیم.
برای مثال به افرادی که روی ما به عنوان یک برند معتبر و مطمئن حساب باز کرده اند تسهیلات ویژه ای بدهیم. نه اینکه فقط به دنبال کسب مشتریان جدید و حاشیه سود خود باشیم.
چندی پیش به همراه دوستان برای شرکت در کلاس های نکته و تست به موسسه ماهان مراجعه کردیم و کلاس و آزمون را ثبت نام نمودیم و تخفیف 15 درصدی روی کلاس ها و تخفیف 25 درصدی روی آزمون ها گرفتیم.(که البته از تخفیف کلاسها صرف نظر کردیم و تخفیف 60 درصدی روی آزمونها گرفتیم)
از این داستان بیش از یک ماه می گذرد. همان طور که در تبلیغات تلویزونی هم شاهد بودید ماهان با ارائه بسته های رنگی سعی می کرد با تخفیف های مقطعی سعی در جذب داوطلبان کارشناسی ارشد کند.
پس از پایان بسته های رنگی و تمدید چندین باره شاهد بودیم که موسسه اقدام به ارائه تخفیف های 40 درصدی برای داوطلبانی کرد که به تازگی ثبت نام می کنند .
از حق نگذریم برای افرادی هم که در گذشته ثبت نام کرده بودند نیز طرحی داد و اعلام کرد که اگر کلاس جدیدی را ثبت نام نمایند کلاس دیگری را به رایگان به آنها می دهد، که با این وجود حداکثر شامل 50 درصد تخفیف می شود.
حال اگر کاربران قدیمی نخواهند کلاس جدید ثبت نام کنند به میزان اختلاف 25 درصد از هزینه ای که در گذشته پرداخت کرده اند ضرر می کنند.
پس از این داستان با مدیر عامل و قسمت فروش مکاتبه ای به شرح زیر داشتم که متاسفانه مثمر ثمر نبود و نتیجه ای در بر نداشت.
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما از موسسه ای مثل موسسه ماهان که شعارش این است که تنها کافی است ماهانی شود بیش از این انتظار می رود که به مشتریان قدیمی خود که عموما از قشر تحصیل کرده هستند احترام بگذارد. متاسفانه وقتی شما با بسته های رنگی خود اقدام به ثبت نام می کنید طوری برخورد می کنید که مشتری تشویق شود تا در زود ترین زمان ممکن اقدام به ثبت نام نماید ولی در عین ناباوری متاسفانه شاهدیم که با ارائه تخفیف های ویژه 40 درصدی در روزهای یایان بسته های رنگی، کاربران و مشتریان قبلی با لحاظ شدن تعرفه جدید متضرر می شوند. من خودم به شخصه به ماهان اعتقاد داشتم و به عنوان یک مبلغ سبب شدم تا بیش از دو نفر از دوستانم از امکانات ارائه شده توسط موسسه شما بهره مند شوند. ولی اکنون به عنوان یک منتقد و مشتری ناراضی نه تنها گامی مثبت در این عرصه بر نخواهم داشت، به عنوان یک کارشناس صنایع که جز نفرات برتر دوره کارشناسی خود بوده به همراه دوستانم به معترضان بر سیاست های این موسسه تبدیل شده ایم. جلب رضایت مشتری همیشه حرف اول را می زند وقتی شما اقدام به تکمیل ظرفیت می کنید به این معناست که کلاسهای شما خالی است پس می توانید ما به التفاوت وجه دریافتی را یا مسترد و یا در کلاس جدید ثبت نام شده لحاظ کنید. و من الله توفیق
نتیجه اینکه اگر خواستید از خدمات این موسسه بهره ببرید صبر کنید، چون در روز های آخر آفر ها یا پیشنهادهای ویژه ای دریافت می کنید که شامل تخفیف های باور نکردنی می باشد و اگر زودتر از روزهای آخر اقدام کنید مطمئنا متضرر خواهید شد.
دیدگاه ها